10.10.2017 Teatterialan uutisia

Veikkaus-yhteistyö uudistuu vuoden 2018 alusta

Suomen Teatterit ry ja Veikkaus Oy ovat sopineet uudistuvista yhteistyö- ja etumuodoista teatterikentälle. Tällä hetkellä voimassa olevat yhteistyön muodot, kuten Veikkaus-korttietu, päättyivät syyskuun lopussa. Jotta järjestelmä ehditään kaikilta osin valmistella toimivaksi, uusi Kuukauden teatterit –pilottikokeilu astuu voimaan 1.1.2018 alkaen.

Olemme siis hiukan väljentäneet valmisteluaikataulua aikaisemmasta, ja näin ollen uutta etua ja siihen liittyvää ohjeistusta ja käytännön toteutusta kehitetään vielä loppuvuoden 2017 aikana. Mukaan haluavia teattereita pyydämme kuitenkin ilmoittautumaan mukaan alkuperäisen aikataulun mukaisesti eli maanantaihin 16.10.2017 mennessä (linkki tämän sivun alaosassa). Kiitos jo kaikille tähän mennessä mukaan ilmoittautuneille.

Uuden pilottimallin kokeilukausi on vuoden 2018 alusta kevään näytäntökauden loppuun eli 31.5.2018 saakka. Kyse on Veikkauksen tukemasta etukampanjasta, jossa Veikkauksen etuasiakas voi ostaa tiettyihin teatterinäytöksiin 2 lippua yhden hinnalla. Veikkaus korvaa toisen lipun hinnasta teatterille 50 %. Teatterit valitsevat näytökset, jotka ovat mukana kampanjassa.

Mistä on kyse?

Kampanjalla Veikkaus voi tarjota kohdennettuja etuja asiakkailleen ja teattereilla on mahdollisuus edistää itse valikoimiensa tuotantojen myyntiä ja näkyvyyttä Veikkauksen kanavissa. Käytännössä teatteri nimeää ohjelmistostaan kuukausikohtaisen tuotannon ja kalenterista kaksi näytösajankohtaa. Teatteri varaa nimetyistä tuotannoista lippukiintiön, esimerkiksi 20 lippua/näytös. Lippujen kokonaismäärä rajataan teatteri- ja tuotantokohtaisesti niin, että teatteri varaa siis kampanjaa varten kuukausittain 20 avec-lippua eli yhteensä 40 lippua (esimerkiksi 10+10 lippua/näytös x 2).

Kokeiluun voivat osallistua sellaiset teatterit, joilla on sähköinen lipunmyynti, kuten esimerkiksi Ticketmasterin järjestelmä. Lipunmyyntikumppani toimittaa Veikkaukselle linkin lipunmyyntiin, jossa on valmiiksi rajattuna lippujen määrä ja 2in1 -hinta. Käytännössä asiakkaat ohjataan löytämään tieto kampanjaesityksistä Veikkauksen verkkosivujen kautta, joilta löytyy linkit myytäviin lippuihin.

Kampanjassa mukana oleva teatteri laittaa ”Tuettu Veikkauksen tuotolla” -tunnuksen näkyville esimerkiksi teatterin sisätiloissa olevalle screenille, ovitarrana (Veikkaus vastaa tuotannosta) tai esim. käsiohjelmaan ja teatterin verkkosivuille. Veikkauksen mediakortista käy ilmi, mitä kanavia edun markkinointiin tullaan käyttämään.

Ilmoittaudu mukaan kampanjaan

Kuva: Vaasan kaupunginteatteri, Espanjankärpänen, kuvaaja Linus Lindholm